§ 1 Postanowienia ogólne
- Specline.pl to platforma usług specjalistycznych (PUS) świadcząca bezpłatne wsparcie dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych mieszkających na terenie województwa zachodniopomorskiego. Platforma powstała w ramach projektu partnerskiego realizowanego przez Województwo Zachodniopomorskie – Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Szczecinie, o nazwie: „Regionalna Akademia Dzieci i Młodzieży” współfinansowanego z Budżetu Państwa oraz ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach działania VII Osi priorytetowej: Włączenie społeczne, Działanie 7.6 Wsparcie rozwoju usług społecznych świadczonych w interesie ogólnym, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.
- Celem spacline.pl jest pomoc w trudnych sytuacjach życiowych oraz podniesienie kompetencji rodzicielskich oraz społecznych dzieci i młodzieży, zmierzające do wzmocnienia umiejętności adaptacyjnych, wykorzystywania zasobów własnych i środowiska aby radzić sobie w kryzysach.
- Powstałe na zlecenie Województwa narzędzie udostępniła do użytku firma Industi Sp. z o.o.
- Platforma pełni funkcję informacyjną oraz wspierającą.
- Dostęp do zawartych na PUS treści włącza wszystkich obywateli i zapewnia pełną równości i możliwości uczestnictwa niezależnie od miejsca zamieszkania.
- Usługa bezpośredniego wsparcia specjalisty dostępna jest jedynie dla zalogowanych użytkowników do dnia 31.10.2023 r.
- Jedynym kryterium umożliwiającym zalogowanie się jest deklaracja zamieszkania użytkownika na terenie Województwa Zachodniopomorskiego, zapoznanie się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności.
§ 2 Prawa i obowiązki w ramach działań na portalu
- W celu założenia konta użytkownik podaje adres mail, na który przyjdzie wiadomość do aktywacji konta oraz imię, nazwisko lub nick, którym będzie się posługiwał do umówienia konsultacji ze specjalistą.
- Dodatkowo jedna wtyczka podpięta do stworzonego portalu, wspierająca jej bezpieczeństwo przetwarza adres IP komputera użytkownika.
- Powyższe dane umożliwiają rejestracje konta użytkownika otwierając dostęp do usługi bezpośredniego wsparcia specjalisty on-line.
- Po zalogowaniu użytkownik może modyfikować swój profil konta w zakresie: imienia, nazwiska, nicku, numeru telefonu, ikony awatara.
- Zalogowany użytkownik decyduje o formie kontaktu ze specjalistą.
- Telefoniczny „ Zostaw swój numer telefonu” – specjalista, po otrzymaniu wiadomości e-mail, o potrzebie kontaktu telefonicznego z użytkownikiem, w przeciągu 24h od poniedziałku do piątku w dni robocze skontaktuje się, dzwoniąc na podany przez użytkownika numer telefonu
- Mailowy „Napisz wiadomość” – specjalista po otrzymaniu wiadomości, w przeciągu 24h od poniedziałku do piątku w dni robocze, odpowie użytkownikowi na wskazany adres email
- On-line „Umów spotkanie on-line” – specjalista po otrzymaniu wiadomości o umówionym terminie konsultacji, wyślę do użytkownika wiadomość, w której potwierdzi termin wizyty lub zaproponuje inny dogodny dla obu stron. Użytkownik otrzyma e-mail z potwierdzeniem umówionej konsultacji oraz link do spotkania. Przy wyborze tej formy kontaktu ze specjalistą użytkownik ma możliwość wyboru terminu (daty i godziny) oraz komunikatora, za pośrednictwem którego dojdzie do spotkania w formie konsultacji on-line:
- PUS – czat na portalu, działający bez potrzeby ściągania dodatkowego oprogramowania
- WhatsApp
- GoogleMeet
- Podmioty wskazane w § 1 pkt 3 nie będą zbierać i przetwarzać danych sensytywnych w postaci zapisów rozmów.
- Korespondencja ze specjalistami będzie obywała się za pośrednictwem poczty e-mail, telefonu lub wybranego komunikatora czat – w zamkniętych pokojach – dane będą kodowane, nie widoczne dla zewnętrznego odbiorcy oraz Wykonawcy udostępniającego dedykowany moduł czat.
- W korespondencji prowadzonej na czacie PUS wiadomości znikają samoczynnie po zakończeniu konsultacji.
- W komunikatorach zewnętrznych (tj. WhatsApp i GoogleMeet) istnieje możliwość ustawienia korespondencji znikającej – usuwającej się samoczynnie po przeczytaniu wiadomości. Jeśli użytkownik nie ustawi opcji korespondencja znikająca i nie usunie z zewnętrznego komunikatora czatu korespondencji będzie ona widoczna dla obu stron korespondencji – dla użytkownika i specjalisty.
- Każdy zalogowany użytkownik ma prawo do wglądu, modyfikacji oraz usunięcia udostępnionych danych. Może również usunąć swoje konto osobiście lub wystąpić z taką prośbą do administratora systemu.
- Zalogowany użytkownik ma prawo anulować umówiony termin wizyty – 24h przed rozpoczęciem planowanego spotkania w formie konsultacji.
- Administrator systemu ma prawo do weryfikacji założonego konta. Do weryfikacji może dojść w przypadku zgłoszenia administratorowi sytuacji wymienionych w § 2 pkt 11 niniejszego Regulaminu.
- Zabrania się zalogowanemu użytkownikowi trollowania stron portalu, umawiania „sztucznych” wizyt ze specjalistami, podszywania się pod inne osoby, każdego rodzaju stalkingu lub przejawów hejtowania.
- W sytuacji wskazanej powyżej konto użytkownika zostanie usunięte.
§ 3 Postanowienia końcowe
- Każdy użytkownik PUS, zalogowany i nie zalogowany, może napisać wiadomość do administratora zamawiającego poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na dole głównej strony portalu specline.pl lub w zakładce kontakt.
- Poprzez formularz kontaktowy użytkownicy mogą:
- zgłaszać wszelkie problemy występujące w ramach użytkowania stron platformy, błędy lub nieprawidłowości w działaniu portalu;
- dzielić się swoją opinią o jakości udzielanego wsparcia przez specjalistów oraz publikowanych treści;
- zgłaszać zapotrzebowanie na inny rodzaj wsparcia;
- rozwiać swoje wątpliwości dotyczące wyboru specjalisty jak i formy kontaktu.
- Wszelkie dane będą przetwarzane jedynie w celu pomocy dorosłym, dzieciom i młodzieży w trudnych sytuacjach życiowych, w tym zagrażających ich zdrowiu i życiu, doświadczającym jakiejkolwiek formy krzywdzenia oraz pomocy w sytuacjach doświadczenia przemocy w Internecie.
- Użytkownicy platformy podają swoje dane dobrowolnie i w wybranym przez siebie zakresie. Informacje o prawach przysługujących użytkownikowi w zakresie ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
- Proces logowania opisany został w sposób prosty i zrozumiały w instrukcji użytkownika.
Instrukcja Specline.pl dla użytkownika